 |
Villkor |
 |
|
 |
Köp- och leveransvillkor hos Supply
1. Priser Moms ingår i priset med f.n. 25%.
2. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar. Vid eventuell leveransförsening meddelar vi dig detta, du har då rätt att avbeställa din order om du ej accepterar den nya leveranstiden.
Alla varor som visas i butiken finns i lager.
3. Frakt
Frakten beräknas på dina varors volym och vikt. Frakten är från 29-79:-.
Du ser alltid vad frakten kommer att bli i kassan innan du bekräftar ordern.
4. Betalning
4.1. Förskottsbetalning
Du betalar i förskott till vårt bankgiro 5570-0041. Du anger order ID som meddelande med betalningen. Leverans sker när beloppet finns på kontot.
4.2. Direktbetalning/Kortbetalning
Enkelt och säkert via Payson. Du betalar via din internetbank eller med numret på ditt kreditkort. Inga avgifter tillkommer. Payson uppfyller kraven för PCI DSS.
4.3. Betalning vid utlämning
Du betalar när du hämtar ut ditt paket på närmaste DHL Service Point. Tjänsten kostar 60kr. Klicka här för att se ditt närmaste utlämingsställe.
4.4. Klarna Faktura
Betala mot faktura efter att du fått hem och godkänt leveransen. Förfallodatum efter 14 dagar räknat från dagen då ordern skickas. Fakturaavgift 29:-
4.5. Klarna Konto
Delbetala eller betala månadsvis.
5. Orderbekräftelse
Om du fyllt i en riktig e-postadress vid beställning får du automatiskt en orderbekräftelse tillbaka som visar att din order tagits emot. Har du inte fått någon orderbekräftelse, maila oss.
6. Leverans / Avisering
Leveranser skickas normalt med Posten eller DHL beroende på vad som passar din beställning bäst.
Vid leverans med posten får du paketet antingen direkt hem eller till närmaste utlämningsställe
Vid leverans med DHL får du ett sms om du kryssat i sms-avisering annars får du avisering via e-post när paketet anländer till ditt utlämningsställe. Du får 1 avisering och 2 påminnelser från DHL innan paketet går i retur till oss.
Paketet ligger på ditt utlämningsställe i 14 dagar.
7. Outlöst försändelse
Vid beställda men ej uthämtade varor debiteras kunden f. n 250:- kronor för att täcka våra administration- och transportkostnader. Paketet ligger kvar i 14 dagar från den dagen du blir aviserad via mail eller sms att ditt paket finns att hämta på utlämningsstället.
8. Ångerrätt
Skulle varan du köpt inte vara som du tänkt dig kan du inom 14 dagar skicka tillbaka den och byta till rätt vara eller få pengarna tillbaka. Gäller enbart oanvända varor. Varan och kartongen/förpackningen ska vara i samma skick som när du fick den. Du får inte installera eller använda varan. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Kunden står för returfrakten när ångerrätten används. Pengarna för produkten, frakten och eventuella andra avgifter återbetalas snarast, dock senast 30 dagar efter att vi mottagit returen.
Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
Kontakta alltid kundtjänst innan du gör en retur.
Hämta och skriv ut returblankett här
9. Garanti
Supply lämnar 1 års garanti på samtliga varor om inget annat anges. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid omfattas varan även av denna garantitid. Varor som blivit skadade på grund av modifiering, vårdslöst eller felaktigt förfarande ersätts inte. Spara alltid kvittot som du får med i paketet.
10. Reklamationer
Alla reklamationer (skadade eller felaktiga varor) bör du informera oss om så fort som möjligt. Synliga fel som har uppkommit under transport bör du anmäla direkt till utlämningsstället. Spara emballaget som underlag för eventuell reklamation till transportören och meddela även vår kundtjänst.
Vid godkänd reklamation ersätter vi dig för returfrakten.
Kontakta alltid kundtjänst innan du gör en retur.
Hämta och skriv ut returblankett här
11. Prisändringar, slutförsäljning, fel
Vi reserverar oss för prisändringar, skrivfel och slutförsäljning som kan uppstå trots dagliga uppdateringar av supply.se
12. Skydd av personuppgifter
I samband med din registrering och beställning godkänner du som kund att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den vara eller tjänst du som kund önskar få levererad. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundtjänst. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta personuppgifter till andra företag eller personer i annat fall än där detta krävs för att fullfölja leverans.
13. Force Majeure I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
14. Övrigt
| Det är olagligt att beställa varor och produkter i någon annans namn utan dennes vetskap. Alla sådana typer av "beställningar" kommer att polisanmälas!
För att lägga beställning måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd.
Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige och har svensk manual i antingen tryckt eller digital form när produkten så kräver det.
I fall tvist uppstår mellan Scandinavian Consumer Supply AB och privatkonsument följer Supply alltid ARN:s rekommendationer.
Uppstår det några frågor om webbshopen, villkoren eller din beställning är du välkommen att kontakta oss här
|
| | |
|
 |
|
|
 |
|